Ironman 2013

Az életem leghosszabb napjához vezető út!

Friss topikok

  • azilinha: Jó olvasni, hogy nem csak én bénáztam az elején a stopplis cipőben, és nem csak én érzem magam éle... (2013.08.24. 19:49) A bringáról....
  • Mike255: Tök jó bejegyzés. Szerintem az 1:20 is menni fog, de az 1:25 szerintem is tuti! Ha gondolod majd e... (2013.02.09. 14:30) Az úszásról

HTML

Végre egy 100%-os hét

2013.02.25. 14:47 alonso8

ironman logo.jpg

A bringás poszt előtt egy rövid helyzetjelentés az elmúlt hétről. Több csonka hét után végre csináltam egy 100%-os hetet. Mindent a Miki által előírt mennyiségben és minőségben végeztem el. Ez nem mindig jön össze , de azért mindig törekszünk a lehetőségekhez képest legtöbbet kihozni egy hétből. Most hogy túl van a család mindenféle nyavajákon, belecsaptam a lecsóba. Nézzük először konkrétan mi volt a múlt héten:

Hétfő: Futóiskola 8,4 km, törzsizom erősítés 30 percben

Kedd: Úszás technika 2,2 km, bringa görgő 29 km

Szerda: Futás iramjáték 11,4 km

Csütörtök: Úszás technika 2,3 km, futás kondi előtt/után 3km, konditerem láb/tricepsz edzés

Péntek: Hosszú futás 26,5 km

Szombat: pihenőnap

Vasárnap: bringa görgő 59 km

Alapvetően egész jó formában csináltam végig a hetet és a legtöbb edzést élveztem is. Az edzéseknek van egy ciklikus körforgása, miszerint két erősebb hét után jön egy könnyebb. Ez egy erősebb volt, de a nagy nap közeledtével minden egyre keményebb lesz, hogy mást ne mondjak pl. a kinti hosszú bringázásokkal kiegészül ez. Ez így most kilenc edzés és kb 12 óra a héten. Tavasztól ez szerintem heti 15-16 óra lesz minimum.

Az erősítések kulcs fontosságúak lesznek a teljesítményemben. Ezek mennek talán legnehezebben mostanában. Mindhárom sportág alaposan igénybe veszi a hát és törzs izomzatot, amire téli alapozás során éppen ezért minden triatlonos erősít is. Nálam azért problémás, mert a testem leggyengébb pontja ez. Így volt ez a triatlon előtt is. Sajnos nagyon rossz tartásom volt és van most is, de azért sokat javult, ami nagyon gyenge hátizomzatra is utal egyben. Alapvetően már az egész heti edzésmunka is olyan terhelést ró a hátamra amit folyamatosan érzek nyugalmi állapotban is. Erre jön a három gyerek, akinek van az tudja, akinek nincs annak szólok előre:), hogy nem lesz könnyű a deréknak, főleg Mirával aki kilenc hónapos és apa elég sokat cipelgeti. Szóval nyilvánvaló cél hogy ez a testrész megerősödjön mert az edzésmunkám minősége is sokat javulna tőle, ami pedig kihatna mindenre. Azért különösen nehéz ez nálam, mert arra is kell vigyáznom hogy ne fájjon, pont az említett gyengesége miatt, de ugyanakkor erősíteni kell rá ha változást szeretnék. Az úszás és a futás nagyon igénybe veszi a derekat, a bringán pedig viszonylag hosszú ideig vagyunk elég rossz testtartásban, de a pedálozáshoz is szükség van a lábakon kívül a törzsizomra. Mégis a bringa az ami után a legkevésbé érzem a derekam, jól kinyújtom a végén és minden oké. A futás után gyakran alig tudok lehajolni, az úszás után pedig a szaunában próbálom nyújtani kicsit a hátamat. Szóval nagy kérdés számomra mennyire tudjuk lealapozni ezt a testrészt. Érzésem szerint az nem segítene ha még több törzserősítést csinálnánk, mert az fájna már. Hacsak nem valami helyett csinálnám, az meg nem férne bele, ezekből nem lehet kihagyni semmit, sőt majd növelni kell őket. Az edzések folyamán is folyamatosan terhelve van a hát, így azt gondolom hogy edzések közben is erősödik, főleg úszások után.

A futások szokásosan remekül mennek, semmi sérülés nem gyötör lassan egy éve, bár a maraton után volt egy-két hét pici fájdalmam a térdhajlatban, de az edzéseket nem nagyon befolyásolta. Szépen érzem a tempókat, főleg az öt és a hat perces tempó közt, de szépen alakul öt alatt is. Ami gyakran problémát okoz az a visszalassítás egy iramjáték során. Mondjuk egy 4:20-as tempó után mindent tötyögésnek érzek, legyen az 5:40 vagy 6:40. Tényleg nem érzem a különbséget. Gyorsulásnál nagyon jól be tudom lőni milyen tempóban megyek, vagy akkor is ha csak kicsiket kell módsítani rajta. Ettől az apróságtól eltekintve jól mennek a futóedzések.

Az úszás is jól ment a héten, ugyan pár feladat megakadt a torkomon,(pl a hetes levegős feladatok) de sokat fejlődtem idén télen. Az edzések a héten közelebb voltak 2 km-hez mint a háromhoz, de nagyon aktívak voltak. Szinte mindig volt valami segédeszköz rajtam és/vagy nem használhattam a kezem vagy a lábam. Volt hogy edzés végére úgy éreztem leszakad a karom, a tenyér ellenállásos feladatoknál, de ezek nem tartanak sokáig, mint mondjuk a hátamnál. Hazafele már nem is érzem annyira, vagy ha igen akkor csak olyan kellemesen fáradtan.

A görgős edzések szokásosan elég unalmasak, főleg a vasárnapi két órás volt az, a keddi azért elég változatos volt. Ilyenkor tévézek közben, ami segít azért. Viszonylag alacsony pulzussal tudom ezeket az edzéseket csinálni, ami elég jó jel a kinti edzésekre előretekintve. Nyilván a láberősítések is sokat segítettek abban hogy azért jobban meg tudjam tekerni a bringát. Kíváncsian várom tavasztól mire leszek képes kint, a jelek biztatóak.

Következő bejegyzésemben szeretnék a bringáról kicsit bővebben írni, úgy mint az úszásnál tettem. Tények és érzelmek vegyesen, és kicsit előretekintve az Ironman 180 km-ére.

Szólj hozzá!

Címkék: úszás kerékpár futás triatlon ironman extrememan

A bejegyzés trackback címe:

https://ironman2013alonso.blog.hu/api/trackback/id/tr695103350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása