Ironman 2013

Az életem leghosszabb napjához vezető út!

Friss topikok

  • azilinha: Jó olvasni, hogy nem csak én bénáztam az elején a stopplis cipőben, és nem csak én érzem magam éle... (2013.08.24. 19:49) A bringáról....
  • Mike255: Tök jó bejegyzés. Szerintem az 1:20 is menni fog, de az 1:25 szerintem is tuti! Ha gondolod majd e... (2013.02.09. 14:30) Az úszásról

HTML

Sprint távú szakaszos triatlon verseny Vác

2013.03.11. 21:25 alonso8

ironman.bringa2.jpg

Sprint távú szakaszos triatlon verseny Vác

A szakaszos annyit jelent, hogy minden számnak külön rajtja van, és vannak köztük pihenők. A sprint táv pedig 0,75 km úszás, 20 km bringa(esetünkben 22,6 lett) és 5 km futás.

Bringa

Kezdjük azzal, hogy ez a szakaszos triatlon nem olyan jó buli mint elsőre hangzik, hogy pihenhetünk a számok közt, mert teljesen lemerevedünk és ahogy Józsi fogalmaz háromszor kell meghalni:).A bringával kezdtük, ahol még benne volt a lábamban a reggeli kitekerés a verseny helyszínére, de nem voltam azért nagyon fásult. A rajt előtt elmondták hogy nagyon szar lesz az út vigyázzunk, illetve Rádnál van útfelbontás is, illetve vannak emelkedők több is. Itt már kukába dobtam minden olyan tervem ami a bőven 30 km/h feletti átlagot jelenti. A rajtnál aztán majdnem okoztam egy bukást, ugyanis lenéztem egy pillanatra és mire felnéztem előttem volt egy hátsó kerék, amibe szépen belementem, ő nem esett el, viszont én majdnem és mögöttem sem volt sok híja. Valahogy ki tudtam tépni a lábam a pedálból és leraktam, azt hittem mögöttem ez nem sikerült, de hátranézve láttam hogy nincs bukás és megnyugodtam. A rajt után végül szépen előzgettem az embereket, jöttek az emelkedők, a legtöbbet ott előztem, na nem azért mert olyan erős vagyok, hanem mert szerintem ők túl könnyűre tették és nagyon lassan mentek fel. 11 km-nél volt a fordító, addigra mindenkit megelőztem akinél gyorsabb voltam, utána már csak Matyi maradt látótávon belül, de ő is vagy egy percel ért előttem célba. A helyezés csak tipp, de szerintem 10-11. helyre érkezhettem mivel Matyi szerint ő olyan 10. körül volt. A nagyon rossz út miatt a lejtőkön nem lehetett úgy elengedni a bringát, vagy legalábbis én nem mertem. Ez meghatározó volt az átlagot tekintve. Illetve az emelkedőket is igen szapora levegővel vettem. Sokat ki is vett belőlem. Az útviszonyok és az emelkedők miatt ma ennél többre nem lettem volna képes. Szerintem lesz ennél sokkal jobb 20 km is. Ja ez ráadásul 22,6 km volt. Az időm 45:45 lett ami pici híján 30 km/h-ás átlag.

Futás

Ezután következett jó egy óra pihenő után a futás. Ettől a számtól sokat vártam, mivel az elmúlt időszakban elég sokat futottam és számottevően fejlődtem is. Mivel rá lehetett pihenni titkon bíztam abban hogy áttöröm a 20 perces határt, ami ugye 4:00-ás km-eket jelent. A rajtnál elég merev combokkal álltam, benne volt az egy óra leállás és a kitekeréssel együtt több mint 40 km bringa is. Ott már elbizonytalanodtam a 20 percet illetően, de azért bíztam benne, főleg hogy Dávid is négy perces ezreket tervezett, így "csak" rajta kellett maradnom. Ez olyan 3 km-ig ment is, utána viszont kezdtek beállni a lábaim és igyekeztem csak arra koncentrálni hogy a saját tempómat fussam. Szerencsére egy 11-12 év körüli kislány tempója pont megegyezett ezzel, olyan 4:15 körüli tempóban jöhettünk ekkor. A hajrában emelkedő volt, ami szintén nem esett jól, így 21:34 lett a vége, ami a mezőny kb 5-6. helyére volt jó. Nagy csalódás ez számomra, biztos vagyok benne hogy tudok ennél a 4:14-es tempójú 5km-nél jobbat is.( 5,1 km volt azért nem stimmel a 4:14*5)

Úszás

Ezt a váci uszodában, 25 m-es medencében úsztuk. Erre a számra is jó egy órát rápihentünk, itt azért ez jó volt. Jó állapotban szálltam a vízbe és végre nem a lábam kellett használni, bár 400 m-től azért picit görcsölt a combom, ami meghatározta a lábmunkámat, magyarul az egyébként is gyenge lábmunkám minimálisra redukálta, és a faltól elrugaszkodás sem volt ideális emiatt. Ez a szám jó hírrel kezdődött számomra, mégpedig hogy több futamban indulunk és sávonként három ember lesz. Ez azért jó mert nem kell brunsztolni a helyekért, amit túlzottan nem szeretek a rajt után. A sávbeosztásom is ideális volt, abból a szempontból hogy mindkét társamnál gyorsabban úsztam, így előzgetni sem kellett senkit kivéve mikor leköröztem őket a végefele. Rajtnál rögtön az élre álltam és szépen úsztam a tempóm és azt láttam hogy lassan leszakadnak mögöttem. Ez jó érzés volt végre, hogy valakiknél gyorsabban úszom. Igen ám csakhogy ettől nem lett jobb az úszóidőm, sőt! Végig úgy éreztem hogy ez most jó lesz, nagyon jó. Talán éppen azért mert szépen lassan távolodtam el tőlük, és ezt úgy érzékeltem hogy gyors is vagyok. Sajnos az óra nem ezt mondta a végén. 14:48 lett, ami pontosan az 1500-as időm fele. Vagyis ugyanazt a tempót úsztam mint az 1500-as felmérőn, semmivel se jobbat. Szomorú ez, mert úgy éreztem jól megy. A végén Dávid azt mondat hogy ez egyértelmű technikai problémára utal, nem erőnlétire vagy tüdőre. Egyszerűen nem vagyok képes gyorsabban úszni ugyanazt a tempót tudom 750m-en mint 1500m-en. A jó hír az hogy ez csiszolható. Egyébként ha ez a tempó tovább is kitartható amit még nem tudok, bár 1500 után sem voltam túl fáradt, azzal viszont elégedett leszek az Ironman-en. Úgyhogy ez a szám sem sikerült túl jól. Talán maradt is benne, itt nem volt meghalás a végén, de az úszással mindig óvatos duhaj vagyok. Lassan szakítani kéne ezzel a hagyománnyal.

 

Összesített időeredményem: 1:22:07

Helyezésem:10/25

Szólj hozzá!

Címkék: verseny úszás kerékpár futás triatlon ironman extrememan Vác sprint táv

A bejegyzés trackback címe:

https://ironman2013alonso.blog.hu/api/trackback/id/tr215128633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása