Ironman 2013

Az életem leghosszabb napjához vezető út!

Friss topikok

  • azilinha: Jó olvasni, hogy nem csak én bénáztam az elején a stopplis cipőben, és nem csak én érzem magam éle... (2013.08.24. 19:49) A bringáról....
  • Mike255: Tök jó bejegyzés. Szerintem az 1:20 is menni fog, de az 1:25 szerintem is tuti! Ha gondolod majd e... (2013.02.09. 14:30) Az úszásról

HTML

Ami mögöttem van, avagy mi kell egy Ironmanhez - számokban

2013.07.23. 14:16 alonso8

nagyatád logó_1.jpg

Négy nappal a rajt előtt összegyűjtöttem néhány számot érdekességképpen. Főbb tevékenységek:

689 nap alatt

2527 km futás/240 óra

4922 km bringa/174 óra

208 km úszás/105 óra

82 erősítő edzés/45 óra

Természetesen ez maga az edzés része, abból is a főbb tevékenységek, de egy ilyen versenyre való felkészülésnek számos háttér követelménye is van. A technikai feltételeken kívül néhány ezek közül, melyek nem kötelezőek de erősen ajánlottak: megfelelő edzésterv (köszi Miki), csontkovács, masszőr, regeneráló szaunák gőzfürdők jég,  porcerőtabletta, magas minőségű futócipő, konditerem, télen fehérjepor+erőedzés, bcaa+glutamin, vitaminok, hosszabb edzésekre folyamatos energia utánpótlás(gélek,szeletek,sótabletta, pürék, izotóniás italok).

Véleményem szerint az általam elvégzett edzésmunka, nulláról indulva elegendő kell hogy legyen a célba érkezéshez. Ám mielőtt elájulnék magamtól rögtön hozzáteszem elég közel van a minimumhoz is. Hosszú út van mögöttem és csak néhány nap előttem. Kavarognak bennem az érzések, hol erősnek érzem magam, hol gyengének. Néha harapok, néha félek. Elszánt vagyok és kétségbeesett. Olyan hullámzóan dolgozom fel a közeledő rajtot, amire nem számítottam. Lehet hogy idéztem már szegény megboldogult Sipi-t, de gyakran gondolok egy mondatára, amit előszeretettel használt Tour közvetítések alkalmával, és az Ironman-re is igaz lesz: "minden hegy annyira nehéz, amilyen gyorsan akarnak felmenni rajta".....ez esetünkben annyit jelent, hogy akkor lesz igazán nehéz ha száguldozni akarok. Mindenképp nehéz lesz, de ha okos leszek, nem állok fejre benne.

A frissítési terven és az utolsó három nap táplálkozásán dolgozunk még. Nagy meleg várható, egyes előrejelzések szerint olyan lesz mint tavaly, 36 fok. Ez sok elképzelést felborít majd, de fel lehet rá készülni. Például 10-12 l folyadékkal, sótablettával és rengetek energia utánpótlással, amit nagyon tervszerűen kell csinálni. Változatosan kell bevinni és tudatosan kell mindent csinálni. Ezt most magamnak is mondom, mert a verseny hevében ez nem lesz könnyű, és ez is hozzátartozik az okos versenyzéshez. Erre készítünk egy tervet, szabályos időközökkel, mert gyakran mire jön a jelzés (szomjúság, gyomorproblémák, görcsök) már késő. Hét eleje óta minden nap meg kell innom 1,5-2 l izotóniás folyadékot, a napi 2,5-3 l mellé pluszban. Ezt reggel bekeverem, és addig kell inni míg el nem fogy. A verseny előtti napon magnéziumos folyadék sok, a görcsök ellen (persze így is jönnek majd, csak így hatékonyabb lesz ráinni egy plusz magnéziumot közben). Zoli tanácsára szerdától megemelt szénhidrát adag (80%), a táplálkozásban. Szóval lesz mire odafigyelni már verseny előtt.

A tegnapi megbeszélésen Gyula egy mondata nagyon megragadt bennem: "végig kell menni, ne állj ki mert örökre bánni fogod"....ha minden felborul akkor is célba kell érni, mert ott akkor már pokolba fogod kívánni az egészet, de az utána következő napokat, hónapokat, éveket nagyon megkeseríti az érzés, hogy miért nem folytattad. Ha két órával később mint tervezted, akkor két órával később, de BE KELL ÉRNI A CÉLBA.....

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ironman2013alonso.blog.hu/api/trackback/id/tr145420361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása